ADEVARATA CALITATE DE LIDER!Stire

Adevarata calitate de lider Adevarata calitate de lider inseamna sa fii persoana pe care cei din jur o vor urma de buna-voie si cu incredere. Un adevarat lider cunoaste diferenta intre a te afla intr-o pozitie de conducere si a fi lider, asa cum se arata in cele ce urmeaza: - Un conducator formal se va rezuma doar la coordonarea activitatii subalternilor; un lider va sti sa-si atraga si sa-i motiveze pe subalterni pentru a-l urma; - Un conducator formal se bazeaza doar pe autoritatea pe care i-o da functia; un lider, se bazeaza pe castigarea bunavointei subalternilor; - Conducatorul formal inspira teama; liderul inspira entuziasm; - Conducatorul formal spune “eu”; liderul spune intotdeauna “noi”. - Conducatorul formal cauta vinovati pentru esecuri; liderul va cauta intotdeauna solutii; - Conducatorul formal pretinde intotdeuna ca stie cum se realizeaza ceva; liderul arata intotdeauna cum se realizeaza ceva. - Conducatorul formal se adreseaza intotdeauna cu indemnuri de genul: “Treci la treaba”; liderul va spune: “Sa pornim la treaba!”.

2012-07-03

cat de apropiati sunteti cu angajatii???Stire

Vrei să începi o conversaţie cu angajaţii tăi? Cât de apropiaţi sunteţi de fapt? Boris Groysberg si Michael Slind Cauza care se află la rădăcina disfuncţiilor dintr-o organizaţie este, adesea, distanţa dintre liderii care comunică de-sus-în-jos şi angajaţi, care încep să simtă că între ei şi lideri apare şi creşte o senzaţie din ce în ce mai puternică de înstrăinare. Cu cât e mai mare distanţa dintre ei, cu atât e mai greu ca informaţiile esenţiale şi ideile-cheie să circule prin organizaţie. Distanţa aceasta poate creşte până devine o prăpastie: pe măsură ce liderii pierd contactul cu angajaţii lor, îşi pierd şi abilitatea de a menţine acel gen de proces de feedback care asigură eficienţa într-o organizaţie. Ei nici nu vorbesc cu adevărat cu angajaţii lor, nici nu aud ceea ce au de spus angajaţii. Citeste si: › Dacă vrei să inovezi, joacă cu piesele “din afara tablei de şah” › De ce avem nevoie de mai multe femei în board-urile companiilor › Vrei ca angajaţii tăi să nu se comporte riscant? Răsplăteşte-i pentru asta Această prăpastie dintre lideri şi angajaţi este evidentă în multe tipuri diferite de organizaţii. Când am făcut un sondaj de opinie în rândul a 200 de angajaţi din spitale, i-am rugat să aleagă din mai multe răspunsuri opţionale la afirmaţia “organizaţia noastră comunică angajaţilor săi informaţii cuvenite şi relevante despre organizaţie, în mod regulat”. Cam o cincime din respondenţi (21%) au bifat dezacordul faţă de această afirmaţie, iar o pătrime din ei (25%) au bifat “sunt nesigur”. Când e vorba de comunicare, dacă oamenii la care vrei să ajungă informaţiile sunt “nesiguri” despre ceea ce le spui, atunci nu te descurci prea bine. Iar problema aceasta nu-i afectează doar pe cei care lucrează în spitale. De la industria de prelucrare şi până la domeniul serviciilor, în companii mari sau mici, oamenii declară frecvent că liderii lor sunt slabi la comunicare. Pentru a îngusta distanţa care face imposibilă o comunicare adevărată, liderii trebuie să înveţe să aibă în compania lor o prezenţă mai prietenoasă şi mai apropiată de oameni. În acest fel, ei pot pune în mişcare un cerc virtuos: o apropiere mai mare de oameni va îmbunătăţi calitatea eforturilor lor de a comunica, iar o comunicare mai bună, la rândul ei, va creşte capacitatea oamenilor din organizaţia lor de a munci mai strâns împreună. Nu lăsa cuvântul “apropiere” să te facă să respingi ceea ce spunem. Este doar primul element al ceea ce noi numim conversaţie organizaţională şi primul pas pe care-l poţi face pentru a aborda comunicarea într-un stil mai familiar. Apropierea de oameni include mai multe moduri diferite în care liderii pot lucra pentru a reduce şi închide prăpastia dintre ei şi angajaţii lor. Iată mai jos patru idei de la care să porneşti când începi o conversaţie şi care te vor ajuta să devii mai apropiat de oamenii cu care vrei să comunici. 1. Ca să afli mai multe, ascultă mai bine. Liderii care şi-au câştigat printre angajaţi reputaţia de a fi buni comunicatori nu se mulţumesc doar să spună că ascultă. Şi nici nu se limitează doar la a deschide o sesiune de întrebări şi răspunsuri la sfârşitul unei şedinţe, pentru a lăsa lucrurile la acest nivel. În schimb, ei creează ocazii regulate şi informale în care liderii decid să tacă, iar angajaţii de la orice nivel organizaţional pot să îşi spună punctul de vedere. 2. Ca să ai un impact mai mare, întâlneşte-te pentru discuţii cu un grup mic de oameni. E vorba de o dinamică binecunoscută a şedinţelor şi întâlnirilor: cu cât e grupul mai mare, cu atât vor fi mai reţinuţi unii dintre participanţi să iasă în faţă şi să îşi spună părerea. Liderii care vor să audă ce se întâmplă cu adevărat în compania lor – şi să o audă de la mai mulţi oameni decât cei din grupul celor câţiva “suspecţi de serviciu” – chiar fac un efort să se întâlnească şi să discute cu oamenii într-un mediu mai personal şi mai prietenos. 3. Ca să devii un om de încredere, manifestă încredere în ceilalţi. Principalul ingredient al apropierii de oameni este, fără discuţie, încrederea. Dar liderii care se pricep să poarte o conversaţie ştiu că încrederea este o cale cu două sensuri. Înainte de a le cere angajaţilor lor să aibă încredere, ei iau măsuri pentru a demonstra că ei înşişi au încredere în angajaţi – de exemplu, încredinţându-le informaţii financiare mai “delicate”. 4. Ca să fii un comunicator mai bun, fii tu însuţi. Unul dintre modurile în care te poţi apropia de angajaţi este să te arăţi dispus să porţi conversaţiile la un nivel personal. Liderii care iau în serios conversaţiile pe care le poartă în organizaţie apreciază valoarea autenticităţii şi înţeleg că a fi onest cu oamenii înseamnă uneori să-ţi arăţi vulnerabilitatea. Ei nu se ascund în spatele vălului de autoritate corporatistă. Limitele comunicării “de sus” cu angajaţii devin din ce în ce mai clare. Liderii care vor să fie eficienţi nu-şi pot permite să le fie frică să devină mai apropiaţi de oameni prin conversaţiile pe care le poartă. Boris Groysberg este profesor de Business Administration la Harvard Business School. Michael Slind este scriitor, editor şi consultant în comunicare. Ei sunt co-autorii cărţii ”Talk, Inc.: How Trusted Leaders Use Conversation to Power Their Organizations”.

2012-06-28

PLICTISEALA - LA BIROUStire

Studiile mai multor universităţi din SUA demonstrează că plictiseala este prezentă în toate birourile. Desigur, e simplu să intuim efectul ei contraproductiv, dar interesant este că plictiseala se instalează şi în birourile oamenilor foarte performanţi şi buni în ceea ce fac. „Plictiseala îi face pe oameni să fie detaşaţi de munca lor“, afirmă Richard Chaifetz, specialist în neuropsihologie. „Costurile pot fi extreme - lipsa productivităţii, apariţa unor greşeli mari şi chiar accidente catastrofale.“ Conform unui studiu de anul trecut efectuat de firma de consultanţă în management Gallup, 71 la sută dintre angajaţii americani sunt fie slab implicaţi în activitatea pe care o fac, fie sunt detaşaţi de locul lor de muncă. Cei mai puţin entuziasmaţi la serviciu sunt cei cu studii superioare şi se află la vârsta a doua, potrivit unui articol publicat de Forbes. Plictiseala poate cuprinde pe oricine, de la lucrătorii low-level şi până la directorii de companii, spune Angelo Kinicki, un profesor de management de la Arizona State University. Cauza principală a plictiselii este că oamenii nu reuşesc să atribuie un scop job-ului lor, dar şi lipsa de varietate a sarcinilor zilnice este o altă cauză. De vină este repetativitatea, spune Kinicki, adăugând că unele sisteme corporative pot rutiniza fiecare sarcină şi interacţiune până în punctul în care se instalează plictiseala totală. Oamenii se demotivează şi se plictisesc de job-ul lor şi atunci când nu deţin controlul şi nu iau decizii importante. De asemenea, alte motive sunt lipsa feedback-ului atunci când acesta este necesar sau lipsa recunoştinţei. Oamenii încep să se considere ignoraţi şi nu simt că progresează către ceva important. Mulţi tind să creadă că plictiseala provine din faptul că oamenii nu au suficient de lucru, însă principala problemă este că nu li se oferă suficiente provocări. Alte sudii arată că mulţi angajaţi devin frustraţi la locul de muncă pentru că degringolada din economia globală a făcut ca locurile de muncă să fie mai greu de accesat şi mai riscante, iar acestă situaţie le dă tuturor sentimentul de blocaj. Acelaşi lucru se întâmplă când angajaţii nu au posibilitatea să-şi demonstreze toate abilităţile pe care le au. Este foarte important să fim conştienţi dacă ne place ce facem sau nu. Dacă ne detestăm locul de muncă, atunci ar fi bine să ne orientăm către altceva. Poate să începem un alt proiect mai provocator, mai pe gustul nostru, sau să ne căutm un alt job, cu un mediu de lucru diferit. Nu vă repeziţi imediat să vă daţi demisia, ci daţi câteva telefoane, aflaţi dacă cineva are nevoie de un post pe care vi l-aţi dori şi vedeţi ce se mai caută în piaţă.

2012-06-25

BURSA LOCURILOR DE MUNCA IN CLUJ - NAPOCAStire

AJOFM Cluj organizează în data de 13 iunie 2012, o bursă a locurilor de muncă atât pentru absolvenţii Universităţii Babes Bolyai, cât şi pentru studenţii care doresc să lucreze pe perioada vacanţei. Bursa se va desfăşura la sediul Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor din str. Teodor Mihali, nr. 58-60.

2012-06-08

AUTO MOTIVAREA ESTE CHEIA SPRE SUCCES!Stire

  AUTO -MOTIVAREA este CHEIA SUCCESULUI! Daca vrem sa ne pastram locul de munca si chiar sa fim printre acei angajati de neinlocuit, singura solutie este auto-motivarea. Iar auto-motivarea este precedata de constientizarea faptului ca eu, angajatul, trebuie sa am propria disciplina si sa inteleg ceea ce se intampla, dar si sa-mi controlez permanent sentimentele si emotiile care vor urma. Tot ce va urma va depinde acum mai mult decat oricand de mine, angajatul, de comportamentul meu, de implicarea mea, de responsabilitatea si flexibilitatea mea. Intelegand acest lucru, voi constientiza ca trebuie sa gasesc in mine motivarea de a merge mai departe, de a face unele compromisuri si de a accepta anumite situatii sau lucruri pentru o perioada de timp. Si toate acestea nu doar pentru a ma asigura ca imi voi pastra locul de munca, ci si pentru a profita de oportunitatile pe care perioada de criza le ofera.

2012-06-08

Oferte în regim de urgență!Stire

Oferte disponibile în România! Posturi vacante în diverse domenii de activitate! Înscrie-te în baza noastră de date și te vom selecta pentru oferta cea mai potrivită! SERVICII GRATUITE!

2012-05-29

Garantam ca ne implicam 100% in selectia ofertelor de munca potrivite, pentru tine!Stire

OFERTE DE MUNCA - PE PLAN NATIONAL!

2004-04-08